30 Απριλίου, 2021

Όταν ο Χριστός μπήκε (κυριολεκτικά) σε καραντίνα

Η εποχή αυτή μας υπενθύμισε ότι το να μας αποκαλούν αρρώστους είναι σαν τις άλλες μορφές κοινωνικής διαίρεσης, που διαχωρίζουν τους ανθρώπους και τους κάνουν πιο εξαρτημένους από την εξουσία. Οδηγεί τους ανθρώπους στον φόβο, το μίσος και την διχόνοια. Ο Ιησούς δεν ασχολήθηκε απλά με αυτό το θέμα. Το έζησε, φτάνοντας να τιμωρηθεί με προσωπική καραντίνα.

Το παρακάτω άρθρο του Jefrrey Tucker δημοσιεύτηκε από το φιλελεύθερο American Institute for Economic Research στις 19 Απριλίου 2020. Χρόνος Ανάγνωσης: 5 λεπτά


Οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε συνειδητοποιήσει, μέχρι πολύ πρόσφατα, πόσο μεγάλο στίγμα βαρύνει ένα άτομο (ή έναν ολόκληρο λαό) όταν φημολογείται ότι είναι άρρωστος. Ακόμα και άτομα που είχαν προσβληθεί από κορωνοϊό και έχουν αναρρώσει (όπως αναρρώνει το 99%) θεωρούνται τώρα ύποπτοι και αντιμετωπίζονται όπως φανταζόμαστε ότι αντιμετωπίζονταν οι λεπροί στις παλιές εποχές. 

Οι προκαταλήψεις υπήρξαν εξωπραγματικές και οι πολιτικές που βασίστηκαν σε αυτές, ακραίες. Το πράγμα ξεκίνησε με την απαγόρευση πτήσεων από την Κίνα και, στη συνέχεια, από την Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, προκαλώντας το χάος και το κλείσιμο των αεροδρομίων σε όλη τη χώρα. Μετά, η πολιτική του διαχωρισμού στράφηκε σε μας. Τα κρατικά σύνορα έκλεισαν. Μετά, μας πλησίασε ακόμη περισσότερο. Η γειτονική πόλη; Μείνετε μακριά. Η διπλανή γειτονιά; Μείνετε μακριά. Το διπλανό διαμέρισμα της πολυκατοικίας μας; Μείνετε μακριά από την εξώπορτά μου. Ούτε οι σύζυγοι και τα παιδιά δεν είναι πλέον ασφαλή. Ο καθένας να στέκεται μακριά από όλους τους άλλους και να αλείφεστε διαρκώς με απολυμαντικό υγρό. 

Οι παρατηρητές προειδοποιούν ότι όλα τα σύνορα, όχι μόνο τα εθνικά, γίνονται πιο αδιαπέραστα, όπως συνέβη κατά τη διάρκεια και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο - με μεγάλο κόστος για την ελευθερία και την ευημερία. 

Όταν βλέπει κανείς τον απίστευτο φόβο, την παράνοια και τη μίσος που έχει απελευθερώσει ο κορωνοϊός, παίρνει μια γεύση από αυτό που πρέπει να υπήρξε μια μακροχρόνια ανθρώπινη συνήθεια:

29 Απριλίου, 2021

Τι μας διδάσκει η υπεράσπιση της θρησκείας από τον Rothbard για την αντίσταση στην κορωνο-κρατία

«Είμαι πεπεισμένος ότι δεν είναι τυχαίο που η ελευθερία, το περιορισμένο κράτος, τα φυσικά δικαιώματα, και η οικονομία της αγοράς αναπτύχθηκαν πραγματικά μόνο στον δυτικό πολιτισμό. Είμαι πεπεισμένος πως η αιτία είναι η στάση που επέδειξε η Χριστιανική Εκκλησία εν γένει, και ειδικότερα η Καθολική Εκκλησία.»


Άρθρο του Nick Hankoff που δημοσιεύτηκε στις 3 Μαρτίου 2021 από το Mises Institute. Απόδοση στα ελληνικά, Νϊκος Μαρής. Χρόνος ανάγνωσης 3'.



Ο Murray Rothbard πέθανε περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα πριν από το ξέσπασμα της μανίας και της τυραννίας του covid, αλλά αν ζούσε σήμερα, δεν θα εκπλησσόταν βλέποντας ότι η πιο διαδεδομένη αντίσταση σε θεσμικό επίπεδο προέρχεται από τις εκκλησίες.

Πέρυσι, στις αρχές Μαρτίου, ο Lew Rockwell απάντησε στην ερώτηση « Τι θα έλεγε ο Murray για τον κορωνοϊό; ». Αυτό το άρθρο ήταν τόσο χρήσιμο όσο και καθησυχαστικό, σε μια εποχή που η σύγχυση για το τι συνέβαινε ήταν τόσο αχαλίνωτη όσο και η ίδια η λεγόμενη πανδημία.

Σήμερα, αναρωτιέμαι τι θα έλεγε ο Murray σχετικά με την αντίσταση στο κράτος του covid. Αυτή είναι η πανταχού παρούσα κοινωνική και πολιτική δύναμη που εκχωρεί τις ζωές μας στην «Επιστήμη» και μας υποχρεώνει να περιορίσουμε ή να απαρνηθούμε τους γείτονές μας, τους φίλους και την οικογένειά μας εάν δεν σεβαστούν ή, Θεός φυλάξει, αν παρακούσουν τις αναρτημένες πινακίδες σχετικά με τον κορωνοϊό.

Ο Rothbard δεν ήταν ποτέ ένας άνθρωπος που θα έλεγε: «Kαθίστε και περιμένετε να φύγει αυτή η τυραννία από μόνη της». Προσπαθήστε να φανταστείτε το μεταδοτικό χαμόγελο του Rothbard κρυμμένο πίσω από μια μάσκα. Δεν γίνεται. Και σίγουρα θα κάγχαζε στην υπόνοια ότι εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στον μαζικό εμβολιασμό, ώστε να τερματίσει τις νεοαποκτηθείσες κρατικές εξουσίες εγκλεισμού των πολιτών.

Ο μίστερ Libertarian θα μισούσε αδυσώπητα το κράτος του covid. Όχι μόνο για τις παραβιάσεις των ατομικών δικαιωμάτων, αλλά και από αγάπη για τις «ένδοξες παραδόσεις και τον πολιτισμό μας που δέχονται επίθεση», όπως το έθεσε στο « On Resisting Evil ».

Δυστυχώς, η αντίληψη ότι οι παραδόσεις και ο πολιτισμός μας είναι, ταυτόχρονα ένδοξες και δεχόμενες επίθεση, δεν είναι προφανής ακόμη και σε ορισμένους Ροθμπαρντιανούς φιλελεύθερους, αν και είναι η αλήθεια. Εάν αυτή η πραγματικότητα αγνοηθεί, τότε η μακροπρόθεσμη αισιοδοξία που ενσάρκωνε ο Rothbard γίνεται κενή νοήματος.

Η ατομική αντίσταση είναι κάτι σπουδαίο, και μπορεί ακόμη και να είναι γενναία και ηρωική στην εποχή του covid, αλλά δεν θα πρέπει να είναι η ουσία οποιασδήποτε μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την νίκη των φιλελεύθερων. Η θεσμική αντίσταση, από την άλλη πλευρά, πρέπει να έχει προτεραιότητα.

Ένας θεσμός, πάνω απ 'όλους, φαίνεται ο πιο κατάλληλος για να προχωρήσει ενάντια στο κράτος του covid: Η τοπική εκκλησία. 

Από τον Χριστιανισμό ως τον εθνικισμό, ο Rothbard είχε μια ξεχωριστή άποψη για κάθε θέμα

 Ο Rothbard υποστηρίζει ότι οφείλουμε στους θρησκευόμενους στοχαστές ευγνωμοσύνη, γιατί εκείνοι έβαλαν τα θεμέλια των σύγχρονων οικονομικών. Κόντρα στη διαδεδομένη πεποίθηση, οι ύστεροι στοχαστές του Μεσαίωνα, και όχι ο Adam Smith, πρόσφεραν την πρώτη συστηματική αιτιολόγηση των σύγχρονων οικονομικών θεωριών



Κρίνοντάς τον απλά και μόνο από την ποιότητα και τον όγκο του πνευματικού του έργου, ο Murray Rothbard ήταν μια ιδιοφυΐα. Αν και στεκόμαστε την επινοητικότητα της ξεχωριστής διάνοιάς του, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι ο Rothbard ήταν εξπέρ στο να αψηφά τα στερεότυπα. Δυστυχώς, πολλοί υποθέτουν ότι οι φιλελεύθεροι / λιμπερταριανοί είναι εχθρικοί προς τον Χριστιανισμό, ωστόσο ο Rothbard είχε αναγνωρίσει ότι «τα μεγαλύτερα και πιο δημιουργικά μυαλά στην ιστορία της ανθρωπότητας ήταν βαθιά και θεμελιωδώς θρησκευόμενοι, κι οι περισσότεροι από αυτούς ήταν Χριστιανοί.» 

24 Απριλίου, 2021

Διαχείριση πανδημιών σε μια ακρατική, αναρχοκαπιταλιστική κοινωνία

Σε αντίθεση με το κράτος, οι παράγοντες της αγοράς επιδιώκουν το κέρδος επιλύοντας προβλήματα με τα, κατά το δυνατόν, αποτελεσματικότερα μέσα. Εάν οι καραντίνες αποτελούν ένα αποτελεσματικό μέτρο, θα προτιμηθούν και, εάν όχι, πιθανότατα θα απορριφθούν. Το πιο σημαντικό είναι ότι η εφαρμογή τους θα είναι εθελοντική και η αποτελεσματικότητά τους θα κρίνεται μέσα από τη διαδικασία της αγοράς

Άρθρο του Isaac Deak, που δημοσιεύτηκε στις 23 Απριλίου 2020 από το Mises Institute. Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά.

Είχαμε το εμβόλιο από την αρχή. Απλώς δεν σας επιτρεπόταν να το κάνετε

Καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαιναν και η παγκόσμια οικονομία αποδεκατιζόταν από τα κλειδώματα,το εξαιρετικά αποτελεσματικό εμβόλιο της Moderna ήταν διαθέσιμο.



Ελάχιστοι άνθρωποι συνειδητοποιούν πως το εμβόλιο της Moderna κατά του COVID-19 - το οποίο ο FDA (Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ) χαρακτήρισε επιτέλους ως «εξαιρετικά αποτελεσματικό», και το οποίο τώρα χορηγείται στους Αμερικανούς - ήταν στην πραγματικότητα διαθέσιμο για σχεδόν ένα χρόνο.

Αλλά το κράτος δεν σας άφηνε να το κάνετε.

Το εμβόλιο, ένας θρίαμβος της ιατρικής επιστήμης γνωστό ως mRNA-1273 , σχεδιάστηκε σε ένα σαββατοκύριακο , μόλις δύο ημέρες αφότου οι Κινέζοι ερευνητές δημοσίευσαν τον γενετικό κώδικα του ιού στις 11 Ιανουαρίου 2020.

Για ολόκληρη τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν και η παγκόσμια οικονομία αποδεκατίστηκε από τα κλειδώματα, αυτό το εξαιρετικά αποτελεσματικό εμβόλιο ήταν διαθέσιμο.

Όμως το κράτος απαγόρευε τη χορήγησή του σε εσάς, και σε όλους τους ανθρώπους που τελικά έχασαν τη ζωή τους.

Υπάρχουν ορισμένοι που ισχυρίζονται ότι ο FDA «σώζει ζωές» χαλιναγωγώντας στην ιατρική καινοτομία με τις απαιτήσεις του για μακροχρόνιες ιατρικές διαδικασίες -που διαρκούν συχνά για δεκαετίες- κόστους δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Λείπει εδώ είναι το προφανές αντεπιχείρημα - Πόσες ζωές θυσίασε ο FDA εν τω μεταξύ;

19 Απριλίου, 2021

Αιτία θανάτου: Εγκλεισμός

Άρθρο του Jeffrey Tucker που δημοσιεύτηκε στις 2/11/2020. Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά.

 

Στις 28 Μαρτίου – στις πρώτες μέρες της πανδημίας - το AIER δημοσίευσε ένα άρθρο που ένιωσα τότε ότι έλαβε πολύ λιγότερη προσοχή απ’όση άξιζε. Το « Ναρκωτικά, αυτοκτονίες και εγκληματικότητα: Εμπειρικές εκτιμήσεις των θανατηφόρων επιπτώσεων του εγκλεισμού» από τους οικονομολόγους Audrey και Thomas Duncan, όπου ανέφεραν την εμπειρική βιβλιογραφία σχετικά με τον αριθμό των ανθρώπινων απωλειών εξαιτίας οικονομικών καταστροφών.

Αυτό το άρθρο προέβλεπε περισσότερους από 100.000 επιπρόσθετους θανάτους λόγω υπερβολικής δόσης ναρκωτικών, αυτοκτονιών, αλκοολισμού, ανθρωποκτονιών και κατάθλιψης χωρίς ιατρική παρακολούθηση - όλα επιπτώσεις, όχι του ιού, αλλά της πολιτικής του υποχρεωτικού διαχωρισμού των ανθρώπων, της οικονομικής ύφεσης, του κλεισίματος επιχειρήσεων και σχολείων, των σε παύση ιατρικών υπηρεσιών, και της γενικής κατάθλιψης που συνοδεύει την απώλεια ελευθερίας και επιλογής.

Αυτοί οι δύο οικονομολόγοι έδειξαν ότι όσο άσχημος κι αν είναι ένας ιός, οι πολιτικές που καταστρέφουν την κανονική λειτουργία της κοινωνίας θα προκαλέσουν τεράστια και εντελώς περιττή ταλαιπωρία και θανάτους. Το άρθρο ήταν τόσο καλά τεκμηριωμένο, με αναφορές σε όλη τη διαθέσιμη βιβλιογραφία, που θεώρησα ότι θα έκανε τη διαφορά. Αλλά αφ' ότου εμφανίστηκε, πέρασε απαρατήρητο. Έμεινα έκπληκτος. Είχαμε μια εξαιρετική έρευνα, που προέβλεπε επακριβώς τον εφιάλτη που δημιουργούσαν οι πολιτικοί και οι σύμβουλοί τους, κι όμως

17 Απριλίου, 2021

Το πιο μαζικό και επιτυχημένο πείραμα στην σύγχρονη Ιστορία


Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε στο f/b στις 15/4/2021 από την σελίδα «Οι Δούλοι» 


Τα εμβόλια δεν βρίσκονται σε καμία πειραματική φάση. Εδώ κάνετε λάθος. Εμείς οι ίδιοι είμαστε σε πειραματική φάση. Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθεί και η Φάση ΙΙ του πειράματος συμμόρφωσης, το οποίο μάλιστα στέφθηκε με ανέλπιστη επιτυχία για τη δική μας κυβέρνηση. Πιο ασφυκτικές συνθήκες, μεγαλύτερη καταπάτηση ελευθεριών, καταφανή ψέματα, αλλά και πάλι, ίδια αποτελέσματα. Μόνο κάτι μικρο-αντιδράσεις υπήρξαν μέσα Μαρτίου, τις οποίες ωστόσο κατέπνιξαν επιτυχώς.
Μέσα σε μόλις έξι μήνες και επιβάλλοντας το αυστηρότερο λοκντάουν μεταξύ των δυτικών χωρών, πέτυχαν πράγματα που σε άλλες εποχές έστω και ένα μόνο από αυτά, θα απαιτούσε μια τεραστίων διαστάσεων αιματοχυσία. Και όμως, η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσα σε ένα τόσο μικρό διάστημα κατάφερε να πετύχει καθολική αποδοχή της μάσκας, πλήρη κατάργηση της αυτοδιάθεσης του σώματος μέσω υποχρεωτικών τεστ, πλήρη κοινωνική αποξένωση κρατώντας κλειστούς τους χώρους συναθροίσεων, ολική κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων μέσω επιστράτευσης ιατρών, έλεγχο των μετακινήσεων (για τον γηγενή πληθυσμό μόνο), έλεγχο της επιστημονικής άποψης, κατάργηση θρησκευτικών εκδηλώσεων και τόσα άλλα.
Το πείραμα ήταν τόσο πετυχημένο που σε κάνει να απορείς εάν ο Μητσοτάκης είναι τόσο χαρισματικός "ηγέτης" ή εάν ο πληθυσμός είναι τόσο ηλίθιος. Πιθανότατα πρόκειται για συνδυασμό και των δύο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα αφεντικά είναι περήφανα για εκείνον και θα του το ανταποδώσουν.
Όσο για τους πολίτες, αυτοί έχουν διχαστεί σε "αρνητές" και μενουμεσπιτάκηδες και τσακώνονται μεταξύ τους σχετικά με το αν ο κορωνοιός έχει θνητότητα 0.2% ή 0.4%. Αλήθεια, με ποιο ποσοστό θνητότητας ενός ιού παραχωρείτε όλα σας τα δικαιώματά στους πολιτικούς; Με ποιο ποσοστό θνητότητας γίνεστε δούλοι;
Εκείνο που έχει σημασία όμως τώρα είναι ότι μετά τις δύο εβδομάδες της Φάσης Ι, περάσαμε στους 6-7 μήνες της Φάσης ΙΙ. Πόσο πιστεύετε ότι θα διαρκέσει η Φάση ΙΙΙ; #Quiz
Αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ήδη έχουν αρχίσει και ακούγονται φωνές που λένε "...καλοί είναι έστω και οι τρεις μήνες ελεύθεροι το καλοκαίρι...", τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.

Οι Αριστεροί κατανοούν ότι η φορολογία είναι κλοπή. Γι’ αυτό την υποστηρίζουν.

 

Άρθρο του Peter St. Onge δημοσιεμένο στο Mises Institute στις 16/4/2020. Χρόνος Ανάγνωσης: 2 λεπτά


 

Στις 18 Μαρτίου, ο Joe Wiesenthal του ''Bloomberg Markets'' είχε καλεσμένη την [σ.σ. εικονιζόμενη] οικονομολόγο της Σύγχρονης Νομισματικής Θεωρίας (MMT) Stephanie Kelton στην εκπομπή του. Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με την MMT, συνοπτικά οι οπαδοί της πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να εκτυπώνουν περισσότερα χρήματα, επειδή τα ελλείμματα δεν είναι κάτι τόσο τρομερό. Σε ένα σημείο της εκπομπής, ο Wiesenthal ρώτησε: «Εάν δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για τα ελλείμματα, τότε γιατί να έχουμε φόρους;» Η απάντηση της Kelton ήταν αποκαλυπτική.

.Λοιπόν, η διαχρονική δικαιολογία για τους φόρους είναι, παραφράζοντας τον Oliver Wendell Holmes, πως αποτελούν «το τίμημα του να ζούμε σε μια πολιτισμένη κοινωνία». Οι σκεπτικιστές επισημαίνουν ότι, ιστορικά οι κοινωνίες με πολύ χαμηλούς φόρους ήταν συχνά πολύ πιο πολιτισμένες – αναλογιστείτε την Ολλανδική Χρυσή Εποχή , την Ισλαμική Χρυσή Εποχή , τη Βικτωριανή Αγγλία , την απαξιωτικά αποκαλούμενη «Επιχρυσωμένη Εποχή» στην ιστορία της Αμερικής - εκείνη η χρυσή εποχή των τριάντα ετών όταν εφευρέθηκαν σχεδόν όλα τα χρήσιμα πράγματα που έχουμε σήμερα . Ωστόσο, κατά τη διάρκεια εκείνης της τελευταίας περιόδου, οι εισπράξεις της κεντρικής κυβέρνησης ήταν το 1/5 όσων είναι σήμερα .

Γιατί τόσος πολιτισμός; Γιατί πολλά απ’ όσα κάνουν τα κράτη στις μέρες μας γίνονταν τότε μέσω φιλανθρωπικών δράσεων ή επιχειρήσεων που ανταγωνίζονταν μεταξύ τους για τα δολάρια των καταναλωτών, αντί να αρπάζουν τα έσοδά τους μέσω των φόρων. Όταν οι γιατροί, οι πυροσβέστες, και τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να ικανοποιούν τους πελάτες, τα πράγματα εκπολιτίζονται. Και πάλι, ακόμα κι εάν αποδεχτούμε ένα «κράτος-νυχτοφύλακα» για, λ.χ., την εθνική άμυνα, ή για την μισθοδοσία των δικαστών, το πράγμα γίνεται επικίνδυνο εάν το κράτος μπορεί απλά να τυπώνει νέο χρήμα για να πληρώνει αυτόν το εκπολιτισμό.

Η απάντηση της Kelton; Οι φόροι θα εξακολουθούσαν να είναι απαραίτητοι, γιατί μας φτωχαίνουν (!) Και γιατί μπορούν να τιμωρήσουν τους ανθρώπους που δεν συμπαθεί.

Συγκεκριμένα, στην Kelton αρέσει το ότι οι φόροι «αφαιρούν τα δολάρια από τα χέρια μας, οπότε δεν μπορούμε να τα ξοδεύουμε», αφήνοντας περισσότερη αγοραστική δύναμη στο κράτος. Έτσι, οι φόροι κάνουν τους ανθρώπους φτωχούς, και αυτό είναι κάτι θετικό για την ίδια, πιθανώς επειδή πιστεύει ότι τα κράτη είναι πραγματικά πολύ καλά στο να βγάζουν τους ανθρώπους από τη φτώχεια. Όποιος έχει περάσει κάποιον χρόνο στα γκέτο των πόλεων της Αμερικής, όπου τα κρατικά χρήματα των επιδομάτων είναι σχεδόν τα μόνα χρήματα που κυκλοφορούν, μπορεί να διαφωνήσει.

Α, και δεν είναι μόνο το ότι το κράτος υποτίθεται ότι ξοδεύει τα χρήματά μας πιο σοφά από ό,τι θα μπορούσαμε να το κάνουμε εμείς. Η Kelton προσθέτει δύο δευτερεύοντες λόγους που λατρεύει τους φόρους: για να τιμωρήσει συγκεκριμένους ανθρώπους αναδιανέμοντας τα χρήματά τους, και για να τιμωρήσει τους ανθρώπους που κάνουν πράγματα που δεν της αρέσουν. Όπως το να μην αγοράζουν συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας (ναι, πραγματικά το είπε). Με άλλα λόγια εδώ έχουμε την κοινωνική μηχανική, με το καρότο για τους φίλους σας, και το μαστίγιο για τους όχι-και-τόσο-φίλους σας.

Θα πρέπει να προσθέσω ότι οι φιλελεύθεροι συμφωνούν απολύτως με την Kelton εδώ - οι φόροι έχουν νόημα πράγματι για να διευρύνουν την φτώχεια, και για να τιμωρούν τους ανθρώπους που δεν σας αρέσουν. Γι 'αυτό οι φιλελεύθεροι, όντες καλοί και γενναιόδωροι, αντιτίθενται στους φόρους.

Εν τω μεταξύ, είναι καλό να ξέρουμε πως όλοι συμφωνούμε στο ότι οι φόροι δεν έχουν καμία σχέση με τον πολιτισμό.  Έχουν να κάνουν με την καταστροφή, και με ένα είδος μεροληπτικής τιμωρίας.

***


Μείωση Γεννήσεων Εννέα Μήνες Μετά από τον Εγκλεισμό λόγω COVID

 


Gilbert G. Berdine, MD   5 Μαρτίου 2021 Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Τα πρώτα περιστατικά Covid-19 στις Ηνωμένες Πολιτείες σημειώθηκαν στις 29 Φεβρουαρίου 2020. Το κλείδωμα του Τέξας διατάχθηκε από τον κυβερνήτη της Πολιτείας στις 31 Μαρτίου 2020. Οι επιπτώσεις αυτού του γεγονότος στις γεννήσεις θα αναμένονταν εννέα μήνες αργότερα, οπότε ο Δεκέμβριος του 2020 απηχεί τις ειδήσεις σχετικά με την αρχική επιδημία, και ο Ιανουάριος του 2021 απηχεί τις επιπτώσεις από το κλείδωμα της κοινωνίας. 

Το γραφημα 1 απεικονίζει τις γεννήσεις στο Lubbock County στην Πολιτεία του Texas. Το Lubbock County εξυπηρετείται από δύο νοσοκομεία: το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο (UMC) και το Ιατρικό Κέντρο Covenant (Covenant). Το UMC είναι το πανεπιστημιακό νοσοκομείο της κομητείας. Το Covenant είναι το ιδιωτικό νοσοκομείο. Οι αριθμοί στο 1ο γράφημα είναι το σύνολο των γεννήσεων στα δύο νοσοκομεία. 

2020: Η χρονιά που οι λαϊκιστές δικαιώθηκαν και οι ειδήμονες έπεσαν έξω



Έχει καταστεί σαφές ότι είναι κάλλιστα δυνατό οι ειδήμονες να πέσουν τελείως έξω για θέματα ουσιαστικής σημασίας: την παρουσία όπλων μαζικής καταστροφής στο Ιράκ πριν από τον Δεύτερο Πόλεμο του Κόλπου, την σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας πριν από το κραχ του 2008, την πιθανότητα να κερδίσει ο Τραμπ τις εκλογές στις ΗΠΑ. Γιατί λοιπόν να μην κάνουν επίσης λάθος για την κλιματική αλλαγή, για το πόσο θεμιτοί είναι οι εμβολιασμοί, και για τις συνέπειες του Brexit; Πρόκειται για εύλογες ερωτήσεις.

Άρθρο του Joakim Book για το American Institute for Eonomic Research (AIER). Χρόνος ανάγνωσης 5'



Το 2020 ήταν μια παράξενη χρονιά. Μια χρονιά στην οποία θα αφιερωθούν περισσότερα βιβλία, ατεκμηρίωτα άρθρα και παραπληροφορημένες απόψεις από ό,τι για οποιοδήποτε άλλη χρονιά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Από την άλλη μεριά, στην εποχή μας όλοι έχουμε κάποια «μεγάφωνα» για να προωθήσουμε την άποψή μας  - και πρόσβαση σε ιστολόγια, στο Twitter, σε newsletter, και στην υπερ-πληροφόρηση- έτσι ώστε η φετινή κατάχρηση στην κατανάλωση πληροφόρησης να μην μπορεί να θεωρηθεί επίτευγμα ακριβώς .

Κατά μία έννοια, η χρονιά αυτή ήταν ένα σημείο καμπής. Για δεκαετίες, οι τάξεις των ειδημόνων - πολιτικοί, δημοσιογράφοι, συγγραφείς, ακαδημαϊκοί - ελεεινολογούσαν τον «λαϊκισμό» ως πολιτική δύναμη. Αν και αμφιλεγόμενος σαν όρος, και όχι απολύτως σαφής ως προς το για ποιον πραγματικά ισχύει, χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον για τους πολιτικούς που ζητούν πράγματα με τα οποία ο χρήστης του όρου διαφωνεί έντονα. Μια πιο συγκεκριμένη περιγραφή του όρου περιλαμβάνει:

16 Απριλίου, 2021

Θέλεις να εργαστείς; Κάνε τη δόση σου!


Το παρακάτω άρθρο του φιλελεύθερου γερουσιαστή Ron Paul δημοσιεύτηκε στις 23/3/2021 στην ιστοσελίδα του Mises Institute. Χρόνος Ανάγνωσης: 3 λεπτά.


Η τυραννία της μάσκας έφτασε σε ένα ακόμα χαμηλότερο επίπεδο πρόσφατα, όταν μια οικογένεια εκδιώχθηκε από μια πτήση της Spirit Airlines επειδή ο τετράχρονος γιος τους, που έπασχε από αυτισμό, δεν φορούσε μάσκα. Η οικογένεια απομακρύνθηκε από το αεροπλάνο, παρ' όλο που ο θεράπων ιατρός του αγοριού είχε αποφανθεί ότι το αγόρι θα έπρεπε να εξαιρείται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας επειδή πανικοβάλλεται και συμπεριφέρεται με τρόπο που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τον εαυτό του.

Εκτός αυτού, τα τετράχρονα παιδιά δεν παρουσιάζουν μεγάλο κίνδυνο εξάπλωσης ή προσβολής από κορωνοϊό. Ακόμα κι αν οι μάσκες πράγματι απέτρεπαν τις λοιμώξεις μεταξύ των ενηλίκων, δεν θα υπήρχε λόγος να αναγκάζονται τα παιδιά να τις φορούν.

Οι εντολές χρήσης μάσκας έχουν τόση σχέση με την υγειονομική περίθαλψη όσο και οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) με την αποτροπή της τρομοκρατίας. Οι μάσκες και οι έλεγχοι της TSA είναι ένα «θέατρο ασφαλείας» για να καθησυχάσουν τους φοβισμένους από την προπαγάνδα της κυβέρνησης και των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τον κορωνοϊό και την τρομοκρατία, ότι η κυβέρνηση τους προστατεύει.

Η καταπίεση του κορωνοϊού θα επιδεινωθεί εάν τα διαβατήρια εμβολιασμού

15 Απριλίου, 2021

Τα κράτη παρέλυσαν τις κοινωνίες σε όλο τον πλανήτη. Χρειαζόμαστε επειγόντως μια επανάσταση προς τη σωστή κατεύθυνση


Άρθρο του Thorsten Polleit δημοσιευμένο στις 6 Ιουνίου 2020 για το Mises Institute.Χρόνος ανάγνωσης 6'.


Ο κόσμος μοιάζει να φλέγεται. Πριν από μερικούς μήνες, η οικονομική άνοδος ήταν ακόμα σταθερή, η παραγωγή αυξανόταν και η ανεργία μειωνόταν. Όλα άλλαξαν με την έλευση του κορωνοϊού ή, για να είμαστε ακριβείς: τα πάντα διαλύθηκαν εξαιτίας των πολιτικά υπαγορευμένων lockdown. Ως αντίδραση στην εξάπλωση του ιού, οι κυβερνήσεις σε πολλές χώρες διέταξαν να κλείσουν τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις, και οι άνθρωποι να κλειστούν στα σπίτια τους. Το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν η σχεδόν πλήρης κατάρρευση του οικονομικού συστήματος. Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι περιήλθαν σε κατάσταση απόλυτης απόγνωσης. Μόνο στην Ινδία 120 εκατομμύρια εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους τον Απρίλιο του 2020.

Η οικονομική κατάρρευση έφερε το μη υποστηριζόμενο (από καταθέσεις) νομισματικό σύστημα σε μια κατάσταση εκτός ελέγχου. Οι οφειλέτες δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, και οι τράπεζες δεν ήθελαν να μετακυλήσουν χρονικά τα ληξιπρόθεσμα δάνειά τους, πόσο μάλλον να χορηγήσουν νέα κεφάλαια στους προβληματικούς οφειλέτες. Ολόκληρη η πιστωτική πυραμίδα επρόκειτο να καταρρεύσει. Για να αποφευχθεί αυτό, οι κυβερνήσεις και οι κεντρικές τους τράπεζες πόνταραν

Οι ιώσεις του μυαλού που δημιουργούν πολεμιστές της «κοινωνικής» δικαιοσύνης

Στο βιβλίο The Parasitic Mind οι διαβόητοι «πολεμιστές της κοινωνικής δικαιοσύνης» (Social Justice Warriors) θα βρουν τον μάστορά τους στο πρόσωπο του Gad Saad, και οι αναγνώστες θα επωφεληθούν από τις πολλές, ερεθιστικές για τη σκέψη, ιδέες του.

The Parasitic Mind: How Infectious Ideas Are Killing Common Sense (Τα παράσιτα του νου: Πώς οι μολυσματικές ιδέες σκοτώνουν την κοινή λογική), του Gad Saad. Εκδόσεις Regnery, 2020. 240 σελίδες. Άρθρο-βιβλιοπαρουσίαση του David Gordon για το Mises Institute.



Ο Gaad Saad, ψυχολόγος που ειδικεύεται στην εφαρμογή της εξελικτικής βιολογίας για τη μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών, έγραψε ένα βιβλίο μεγάλης αξίας και, επιπλέον, ένα βιβλίο που απαιτεί μεγάλο θάρρος να γραφεί. Το βιβλίο είναι γεμάτο με ενδιαφέρουσες ιδέες, και εδώ έχω τον χώρο για να αναφέρω μόνο μερικές απ’ αυτές.